Dah 'Try' Macam-Macam Cara Nak Bebas Daripada Masalah Hutang Tapi Tak Pernah Berjaya?

 

ANGKAT TANGAN!

Jika Anda Serius Nak Tahu JAWAPAN Bagi Menyelesaikan Masalah Hutang Anda!


PERHATIAN ! Baca Mesej Ini Hingga Habis JIKA... 

Anda tengah BUNTU mencari JAWAPAN bagaimana cara paling mudah nak 'Settle' Masalah Hutang?

 

Anda ingin hidup bebas kewangan tanpa perlu bayar hutang yang mahal- mahal seumur hidup anda?

 

 

Daripada : Penulis Ebook Kewangan No.#1 Malaysia

Khairulnahar Jamaluddin (KJ)
www.PemikirKaya.Com

 

Perkara : Bagaimana Nak Selesaikan Masalah Hutang?

Tahu Tak? Sebab Apa Kita Semua Ada Masalah? Ya, Sebab Kita Tak Tahu Cara Nak Selesaikan Masalah Tersebut! Atau Dengan Kata Lain Kita Tak Ada JAWAPAN...

 

Hidup ini penuh dengan PERSOALAN. Persoalan yang tak terjawab menyebabkan kita semua berdepan dengan masalah. Masalah hanya akan selesai sebaik sahaja kita temui JAWAPANnya.

 

Begitulah lumrah hidup kita pada hari ini. Bagi mereka yang tak temui JAWAPAN untuk selesaikan masalah hidup mereka, hiduplah mereka dalam kebimbangan dan 'STRESS' sepanjang masa.

 

Begitulah juga dengan masalah hutang ni. Ramai yang ada masalah hutang disebabkan mereka tak ada JAWAPAN kepada masalah tersebut. Dengan kata lain, mereka tak tahu langsung tentang ilmu perancangan dan pengurusan hutang ni.

Tapi satu perkara yang sangat 'Hebat' mereka semua begitu pandai membuat hutang!

 

Tapi nak salahkan mereka 100% tak boleh jugak kan. Yalah kebanyakan bijak pandai hari ni habis je sekolah dapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan, mereka terus diajar untuk buat pinjaman dengan cara 'berhutang!'

 

Perasan tak, jika tak cukup duit nak sambung pelajaran di Pusat Pengajian Tinggi, apa yang kebanyakan mereka lakukan adalah dengan membuat pinjaman PTPTN.

 

"Apa nak risau PTPTN kan ade..." Akibatnya apabila dah habis belajar, kerja tak ada tapi terpaksa pula nak bayar hutang:(

 

Apa yang paling sedih, dah dapat kerja pun masih belum mampu nak bayar hutang! Apa taknya, bila dah mula kerja, perkara pertama yang mereka buat adalah dengan beli kereta. Kereta mestilah yang sama taraf dengan jawatan kerja mereka.

 

Kalau pegawai tak kan nak naik motorsikal cabuk kot! Mestilah beli kereta yang ada 'class' sikit barulah bergaya namanya!

 

Apa kata orang, "Biar Papa Asal Bergaye.." Jadi apa yang dilakukan adalah dengan berhutang bagi membeli kereta. "Tak Apa, Keperluan katanya..."

 

Kereta dah ada, nak beli rumah tak mampu lagi. Sewa sahajalah dahulu. Tapi hati dah berbunga-bunga nak kahwin dengan si buah hati. Kata orang nak 'Bina Masjid' buat perkara baik tak usah ditangguh-tangguh.

 

Jadi buatlah keputusan nak kahwin. Tapi macam biasalah kan ...duit tak cukup macamana nak kahwin ni? Apa nak risau, "Personal Loan" kan ada...

 

Maka buatlah hutang lagi. Hutang untuk kahwin.

 

Hutang belajar belum bayar lagi. Hutang Kereta tetap kena bayar bulan-bulan. Kalau tak kereta kena tarik. Hutang Personal Loan pun dah tak boleh buat apa. Tiap-tiap bulan dah 'potong' siap-siap daripada gaji.

 

Last-last anak dah masuk 2 orang. Satu Darjah 3 dan sorang lagi Darjah 1. Bila kawan-kawan tanya anak dah berapa orang? Dah masuk 2 orang. Sorang anak 'Bank' dan sorang lagi anak 'Koperasi'...jawabnya.

 

Yalah duit pinjaman ketika nak buat kenduri kahwin itu hari guna pinjaman 'Personal Loan' daripada bank dan juga koperasi yang masih belum habis bayar lagi sebab masa pinjam tempohari buat pinjaman maksima sampai 20 tahun!

 

Hari ni kos hidup terus meningkat. Saban tahun harga barang dan perkhidmatan tak pernah turun. Naik Tetap Naik! Turun tak pernah sekali. Yang turun naik hanyalah harga Petrol dan Diesel. Tapi tu pun setiap bulan 'Darah Yang Naik'.

 

Elok-elok harga minyak dah turun, last-last, bulan depan naik pulak harganya! Tu belum masuk GST lagi. Kenaikan kadar Tol lagi. Namun bak kata ahli-ahli motivasi - 'Kehidupan mesti diteruskan...'

 

Ya, memang hidup mesti diteruskan walaupun hidup dalam penuh tekanan! Pening-Pening...

Kini Masa Dah Tiba Untuk Ubah Hidup Anda?

Hakikatnya, semua masalah tersebut di atas dapat kita selesaikan jika sekiranya kita tahu jawapan kepada masalah tersebut. Tak perlu pening-pening lagi. Masalah tersebut sebenarnya boleh 'SETTLE'!

 

Ya, betul! Semuanya boleh selesai dengan mudah jikalau kita ambil tahu jawapan kepada masalah yang melanda kita. Berita baiknya di sini, sekiranya kita dah tahu jawapannya lebih awal, sudah tentu kita tak akan ada masalah pada masa depan!

 

Baiklah sebagai contoh, sebenarnya masih ramai yang tak tahu, jika setiap bulan mereka hanya bayar hutang kad kredit pada kadar minima, hutang mereka bukannya semakin kurang bahkan semakin BERTAMBAH pulak!

 

Aiks!!! Peliknya? Macamana boleh jadi macam tu pula? Lihat..! Ramai yang masih tak faham dan tak tahu bagaimana hutang kad kredit berfungsi.

 

Inilah antara punca utama ramai orang terus menerus berdepan dengan masalah hutang!

 

Sekiranya ramai yang tahu dan faham tentang persoalan hutang ini lebih awal, saya percaya dan yakin masalah hutang akan dapat diselesaikan dengan lebih cepat dan mudah.

 

Apa yang pasti kita semua tak akan berdepan dengan masalah hutang lagi selepas ini sebab sekarang kita dah tahu kesan baik dan buruk sesuatu tindakan yang kita ambil ke atas wang kita.

 

Jadi jika sekarang kita semua dah tahu yang buat bayaran minima ke atas baki hutang kad kredit setiap bulan akan membuatkan hutang kita semakin bertambah dan bukan berkurangan, adakah kita akan terus menerus bayar sikit-sikit?

 

Sudah tentu tidak bukan! Pasti kita sedaya upaya bayar dalam jumlah yang lebih besar bagi memastikan hutang kita dapat dikurangkan dan seterusnya dilangsaikan sepenuhnya!

 

Lihat, apabila kita dah tahu jawapan kepada masalah hutang kita, maka secara tak langsung kita dah bersedia untuk selesaikan masalah hutang kita. Orang yang tak tahu jawapan kepada masalah hutang mereka akan terus menerus hidup dalam kebimbangan dan terus menyelesaikan hutang mereka dengan cara yang salah.

 

Mereka pinjam di sini untuk bayar hutang di sana. Pinjam pula di situ untuk bayar hutang di sana. Pendek kata usaha mereka tak ubah seperti lagu popular Salleh Yaacob - "Gali Lubang Tutup Lubang, Dapat Wang Bayar Hutang"...

 

Sebab itulah saya mula terfikirkan satu kaedah bagaimana nak bantu semua orang supaya lebih mudah selesaikan masalah hutang pada masa yang sama tak terjebak dalam masalah hutang lagi!

 

Saya pasti apabila kita dah tahu sesuatu tindakan itu merugikan kita, pasti kita tak akan lakukannya lagi bukan? Dan secara tak langsung dapatlah kita merancang dan menguruskan kewangan dengan lebih baik pada masa depan tanpa perlu lagi terikat atau terbeban dengan masalah hutang yang memeningkan kepala lagi!

 

Fikir punya fikir, maka tercetuslah idea saya untuk kongsikan himpunan soalan yang saya terima daripada pengunjung blog, pembeli ebook, peserta seminar, dan juga yang dihantar terus ke kotak email saya yang bertanyakan pelbagai persoalan berkaitan hutang.

 

Saya kira sudah tiba masanya untuk semua orang tahu JAWAPAN kepada PERSOALAN Hutang. Kenapa? Sebab saya ingin semua orang tahu apa yang harus mereka lakukan ke atas kewangan peribadi mereka sebaik berurusan dengan persoalan hutang.

 

Demi rasa tanggungjawab bagi membantu seramai mungkin orang ramai dalam merancang dan menguruskan kewangan mereka terutama sekali melibatkan urusan hutang, maka saya dedahkan panduan yang lain daripada yang lain...

Baiklah sebelum saya dedahkan panduan tersebut...

 

"Siapakah Saya?

Dan Bagaimana Saya Boleh Membantu Anda?"

Nama saya Khairulnahar Jamaluddin atau juga lebih dikenali sebagai (KJ)...

Saya merupakan Registered Financial Planner (Affiliate RFP, MFPC) merupakan seorang Perunding Kewangan, Penceramah, Penulis, dan Konsultan Kewangan & Motivasi. Saya aktif berkongsi informasi berkaitan kewangan dan motivasi melalui blog PemikirKaya.Com

Saya juga dikenali sebagai seorang blogger dan Internet Marketer yang aktif menyediakan informasi berbentuk pendidikan motivasi dan kewangan peribadi.

Buku 'Bajet Wang - 7 Cara Mengatasi Masalah Kekurangan Wang' merupakan karya sulung saya yang 'Terlajaak Larisss....' dan telah diulang cetak beberapa kali...akibat sambutan yang menggalakkan, buku tersebut agak sukar untuk diperolehi di pasaran...

Saya mula bergiat aktif dan menceburkan diri dalam perniagaan internet tempatan sejak tahun 2007 lagi dan kemahiran saya adalah berkongsi idea-idea motivasi dan pengurusan wang dengan menulis produk informasi motivasi kewangan sama ada di blog, ebook dan buku.

Sehingga kini saya telah menulis beberapa buah buku (termasuk dalam proses penerbitan) dan lebih 20 ebook yang membincangkan tentang motivasi kewangan, pengurusan kewangan peribadi, dan pengurusan hutang telah berjaya saya hasilkan dan diterbitkan oleh saya sendiri!

Anda juga boleh melihat kesemua hasil karya saya sebelum ini di laman

www.KewanganPeribadi.com

Saya juga pernah dijemput dan muncul sebagai panel dalam program TV Al Hijrah bagi membincangkan topik berkaitan pengurusan kewangan peribadi.

 

 

"Baiklah...Kalau Macam Tu..Mahukah Anda, Jika Saya Tunjukkan Bagaimana Caranya 'SETTLE' Masalah HUTANG!"

 

Baiklah sebentar lagi, saya akan kongsikan dan tunjukkan kepada anda bagaimana sebenarnya anda juga boleh bebas daripada masalah hutang bagi menjamin kehidupan diri, anak-anak dan pasangan hidup anda, agar dapat hidup lebih bahagia, berjaya di dunia dan akhirat!

Sebelum tu, saya ingin bertanya..

Adakah anda ingin:

Ubah Kehidupan Anda Menjadi Lebih Baik Dan Bebas Daripada Masalah Hutang?


Tidur Lena Tanpa Perlu Terjaga Malam Setiap Malam Memikirkan Soal Hutang Piutang?


Mempunyai Lebih Wang & Hutang 'Settle' Lebih Awal?


Membayar Hutang Dengan Mudah Tanpa Pening Kepala Cari Wang Tambahan?

 

Menyelesaikan Segala Masalah Hutang dan Mula Membina Aset Jutaan Ringgit?

 

Ianya bukan sesuatu yang mustahil, jika sekiranya anda mempunyai semua keinginan seperti yang saya sebutkan di atas.

 

Ini kerana ianya dapat dicapai oleh anda jika sekiranya anda mengetahui JAWAPAN kepada persoalan Hutang yang selama ini tidak ramai yang tahu akan RAHSIAnya!

 

Tak perlulah anda nak tergopoh gapah bayar hutang sebenarnya. Tapi dengan ilmu dan pengetahuan yang anda ada (sudah pastilah disertakan dengan tindakan) adalah tidak mustahil untuk anda menguasai hutang dan seterusnya menjana kekayaan yang berterusan walaupun masih berhutang…!

 

Orang kaya, para jutawan dan mereka yang mempunyai kewangan yang baik pada mulanya seperti anda juga… mereka juga pada mulanya tercari-cari rahsia sebenar untuk mengurus hutang sebelum mencapai kekayaan!

 

Mereka berjaya bukan kerana ianya nasib atau kerana mereka pandai buat duit tetapi kerana mereka berjaya menemui JAWAPAN kepada persoalan hutang dan tahu menggunakan teknik pengurusan hutang yang menguntungkan hidup mereka sehingga menjadi kaya dan berjaya.

 

Mereka belajar dan terus praktikkan. Begitu juga anda. Anda boleh belajar dan terus praktikkan apa yang bakal anda ketahui sebentar lagi.

 

Tidak kiralah sama ada anda ketika ini ada hutang sikit, sederhana atau hutang bertimbun-timbun dan dah letih dengan taraf hidup ditakuk lama, hutang tak selesai-selesai juga sampai ke saat ini, maka sudah tibalah masanya kini untuk anda mengetahui segala Jawapannya!

 

Oleh itu, saya akan tunjukkan Jawapannya ...

Bagi kemudahan rujukan dan pembelajaran untuk anda, kesemua rahsia, teknik dan ilmu pengurusan hutang yang sebenar telah saya sediakan dalam sebuah ebook.

 

Mari Saya Dedahkan Jawapannya...

 

Baiklah kita jangan tunggu lagi. Tumpukan segala perhatian dan minda anda kerana panduan yang saya ceritakan ini adalah :

 

  • Jawapan Kepada Pengurusan Hutang Sebenar..

 

  • Tak Memerlukan Kelulusan Akademik, Semua Boleh Belajar..

 

  • Tak Perlukan Wang Yang Banyak Pun Untuk Dapatkannya..

 

  • Tak Perlu Pening Kepala Lagi Cari Duit Untuk Bayar Hutang..

 

  • Sebab Anda Dah Tahu Jawpannya...

 

Sebagaimana janji saya di awal tadi, saya persembahkan satu bentuk panduan yang pertama seumpamanya iaitu JAWAPAN kepada...

 

 

101 SOAL HUTANG

Yang WAJIB Anda Tahu Jawapannya

Agar Hidup Lebih Tenang Hati Pun Senang!

 

Ebook 136 Muka Surat Format PDF

Format ebook adalah PDF iaitu buku maya yang boleh dibaca menggunakan perisian khas Adobe Acrobat Reader. Ianya juga sangat sesuai dibaca melalui Tablet, SmartPhone, dan komputer. Anda juga boleh mencetak ebook ini bagi memudahkan anda membacanya dimana-mana sekalipun.

 

Ebook ini adalah Petunjuk Lengkap bagi membina kefahaman anda tentang Hutang & Pinjaman yang WAJIB anda Tahu sekiranya anda mahu kehidupan yang lebih Tenang!

Apakah Faedah Yang Bakal Anda Perolehi Dengan Baca Ebook Ini...

 

Ebook ini mendedahkan berkenaan asas-asas hingga tahap 'Advance' berkaitan hutang dan pinjaman yang selama ini tidak pernah diambil tahu oleh para peminjam.

Pihak Bank dan Koperasi yang memberi pinjaman di luar sana juga tak akan dan sama sekali tidak mahu ianya didedahkan kepada sesiapa pun sebelum ini!

Kenapa? Sebab mereka tak mahu sesiapa pun tahu!

Jika ramai yang tahu, pasti mereka akan RUGI!

Jadi ada baiknya mereka RAHSIA kan segalanya supaya mereka terus menerus buat UNTUNG daripada KeJAHILan orang ramai tentang persoalan Hutang!

Terutama sekali melibatkan perkara paling penting berkaitan 'Trick' atau 'Helah' sesuatu bentuk pinjaman yang membuatkan ramai orang sebenarnya 'Terpedaya' dengan 'nasihat kewangan' yang mereka berikan.

Sebenarnya Anda perlu tahu antara Faedah, ___________ & _______________ ! Tanpa memahami perkara ini, hampir mustahil anda boleh menjimatkan hutang pinjaman dan membuat untung daripada hutang !


Anda akan ketahui prinsip - prinsip hutang pinjaman dan tindakan-tindakan penting yang akan membantu memudahkan proses anda menyelesaikan masalah hutang anda!

Ramai orang keliru tentang bayaran ansuran bulanan dan berpendapat adalah lebih menguntungkan jika buat bayaran ansuran bulanan lebih rendah dengan tempoh masa pinjaman yang lebih lama.

Benarkah? Anda akan dihuraikan dengan jelas kenapa tempoh masa pinjaman memberi kesan ke atas faedah pinjaman anda.

Anda juga bakal didedahkan dengan 4 Asas Utama yang perlu diberikan perhatian apabila menguruskan hutang. Iaitu anda perlu fokus pada ___________, __________, ___________, dan ______________ .

Anda akan didedahkan dengan Rahsia bagaimana bank buat untung daripada pelan ansuran tanpa faedah atau 'Zero Interest' yang akhirnya membuatkan anda 'Terperangkap' dan terpaksa bayar faedah pula!

Bayangkan jika anda tak ambil kisah rahsia ini, wang anda akan sentiasa mengalir KELUAR dari poket anda tanpa anda sedari!

Ramai yang keliru antara Hutang dengan Kredit? Anda bakal mengetahui bahawa keduanya bukanlah perkara yang sama bahkan sebenarnya sesuatu yang berbeza.

Sepatutnya anda perlu miliki _________ yang baik bagi membantu anda meningkatkan aset kekayaan anda!

Rahsia sebenar menguruskan hutang adalah dengan mengambil kira jumlah faedah yang patut anda bayar!

Anda akan ditunjukkan pelbagai bentuk kiraan bagi setiap jenis pinjaman untuk memastikan anda tak TERLEBIH Bayar Faedah yang MengUNTUNGkan pihak bank tapi Sangat MeRUGIkan anda...!

Anda ada masalah dengan hutang Kad Kredit? Dapatkan jawapan untuk masalah ini dengan lakukan 8 Langkah dan laksanakan 4 Tip yang sangat mudah untuk dipraktiskan. Cubalah!

Anda mungkin nak tahu buat Loan ASB ni sama ada untung atau rugi? Tak perlu pening kepala fikirkannya. Panduan ini akan jelaskan segalanya...

Bagaimana menggunakan wang? Melabur atau Bayar Hutang? Yang mana perlu didahulukan?

Ramai orang gunakan Kad Kredit tapi tak tahu cara penggunaan yang sebenar. Pelajari cara sebenar menggunakannya supaya anda tak dibebani caj faedah yang melampau.

Dan banyak lagi 101 persoalan dengan 101 jawapan disediakan...

 

 

KLIK SINI & MILIKI SEKARANG

 

 

Ya, sebenarnya terdapat banyak lagi persoalan dan jawapan yang perlu anda ketahui, jika anda serius dan benar-benar mahu bebas daripada masalah hutang.

 

Yang pasti apa yang didedahkan melalui panduan ini sangat membantu anda dalam merancang dan mengurus hutang pada hari ini dan masa depan!

 

Cuba bayangkan dengan mengetahui 101 jawapan kepada persoalan hutang ini, hidup anda tak akan lagi berdepan dengan masalah hutang pada masa hadapan.

 

Kenapa? Sebabnya anda sudah faham dan mahir dengan selok belok hutang yang dirahsiakan oleh pihak bank selama ini!

 

Saya kira inilah satu-satunya panduan yang lain daripada yang lain yang sememangnya patut dan berbaloi untuk anda miliki SEKARANG!

 

 

Mengapa Anda Patut Memiliki Ebook Ini?

 

Mudah difahami dan ringkas. Bukan penerangan panjang lebar dan perlukan masa berhari – hari untuk anda menghabiskan setiap persoalan yang sering ditanya! Dalam masa kurang 1 jam anda dah sudah boleh menguasai 101 Jawapannya!

Jawapan yang saya kongsi terbukti dan DIJAMIN. Ini kerana ianya adalah ilmu yang digunakan oleh bijak pandai kewangan di luar sana yang hidup bebas daripada masalah hutang.

Satu sebab utama saya yakin dengan jawapan saya ini adalah kerana saya sendiri telah praktiskan pengetahuan ini berulang kali dan kesannya sungguh memberangsangkan.

Kebanyakan teknik, tips dan strategi yang ditunjukkan di dalam panduan ini telah digunakan oleh para usahawan, hartawan, jutawan dan mereka yang berjaya dan telah TERBUKTI mencapai kebebasan kewangan.

Anda boleh bacanya bila-bila masa, dan anda juga boleh printnya..Anda baca, anda terus boleh praktikkan…

Selain itu anda boleh merujuk mana – mana soalan yang anda suka sekiranya timbul persoalan tentang hutnag. Semua jawapan berharga tersebut sememangnya mampu membantu anda dalam langkah pertama untuk bebas daripada masalah hutang.

Segala persoalan bersama klien ketika sesi konsultasi, ketika seminar dan segala pengetahuan saya dicurahkan dalam ebook ini. Setiap jawapan yang diberikan sebenarnya boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja!

Sebenarnya terdapat banyak lagi kelebihan ebook 101 Soal Hutang ini, anda hanya betul – betul mendapat manfaatnya apabila anda telah membacanya berulang-ulangkali.

 

 

Tapi, Ebook Ini Bukan Untuk Semua Orang...


Siapakah Yang Tidak Patut Dapatkan ebook Ini?

 

Jika anda seperti yang disebutkan di bawah, anda tak perlu dapatkan ebook ini.

Mahu Cepat Selesai Hutang Tetapi Malas Berusaha...

Sekadar Suka-Suka Nak Baca Tapi Malas Bertindak...

Suka Berada Dalam 'Zon Selesa'...Biar 'Papa Asal Bergaye..'

Suka Skim Cepat Kaya, Dan Tidak Mahu Belajar Cara Yang Betul...

 

 

TETAPI, Jika Anda Salah Seorang Berada Di Dalam

Situasi Di Bawah:

 

Keliru Dengan Pendapat & Nasihat Kewangan Yang Diterima Sebelum ini...


Tiada Kemahiran Asas Pengurusan Hutang & Kewangan...


Terlalu Banyak Maklumat Kewangan Percuma Yang Tak Pasti Kesahihannya


Masih Gagal Menguruskan Hutang Biarpun Dah Banyak Belajar Hal Kewangan

 

Sudah Terlalu KECEWA Dengan Keadaan Hutang & Kewangan Semasa


Maka anda wajib meneruskan bacaan anda sehingga tamat dan fikirkan sesuatu mengenainya...

Apa Kata Mereka Yang Telah Membacanya

 


 

"Ya, KJ, Saya Berminat Untuk Mengetahui Dan Seterusnya Mengetahui Jawapan Kepada 101 Persoalan Hutang Ini!

 

Jadi, Bagaimana Nak Dapatkan Ebook Ini?"

 

Baiklah, nampaknya anda memang Serius nak dapatkan panduan ini. Panduan ini bukanlah panduan biasa-biasa.

Ianya telah mengambil masa yang sangat lama untuk disusun dan disediakan bagi kemudahan pembaca sekalian supaya ianya benar-benar dapat membantu selesaikan masalah anda.

Anggaplah jumlah yang anda keluarkan ini sebagai tanda sokongan kepada saya untuk terus menyediakan bahan informasi yang bermanfaat pada masa akan datang demi untuk membantu memandaikan lebih ramai orang dalam meningkatkan kemahiran kewangan mereka.

Jadi saya dengan ini menawarkan kepada anda ebook ini pada harga yang mampu anda miliki pada harga cuma...

RM70

 

 

RM60

 

 

 

RM57

 

 

 

 

 

RM50

Tapi, Jangan Bayar Dulu...

 

Bagi memastikan pembelian anda ini BERBALOI-BALOI dan pada masa yang sama anda buat UNTUNG dengan PELABURAN RM50.00 anda, maka saya ingin tawarkan dalam masa

24 jam dari sekarang,

Saya ingin hadiahkan anda bukan 1 tapi 2 BONUS khas untuk anda! Jika dinilai pada harganya jumlah keduanya sahaja sudah berharga RM100.00 tetapi saya ambil keputusan untuk bagi FREE jer kat anda.

Tapi tu pun jika anda setuju buat tempahan sekarang!

Ini sebagai tanda penghargaan saya kerana saya lihat anda dah betul-betul bersemangat mahu memulakan kehidupan baharu untuk bebas daripada masalah hutang. Lihatlah FREE GIFT berharga yang saya nak berikan ini...

 

BONUS 1

Soal Hutang Kereta

Berharga RM50.00 Free

Ini merupakan pelengkap kepada ebook 101 Soal Hutang kerana dalam ebook ini didedahkan 21 perkara yang patut anda tahu apabila membuat pinjaman bagi pembelian kereta idaman anda.

Dengan ebook ini anda akan dapat mengetahui :-

- Cara Untuk Kurangkan Faedah Pinjaman Kereta..

- Formula Untuk Dapatkan Pinjaman Yang Menguntungkan..

- Perbezaan Beli Kereta Terpakai Dengan Kereta Baharu..

- Mana Lebih baik Buat Pinjaman atau Beli Cash?

Dan banyak lagi...

Untuk itu anda mesti REBUT TAWARAN Ini Sekarang!

 

 

BONUS 2

36 Persoalan Pinjaman Perumahan

Berharga RM50.00 Free

Ini satu lagi pelengkap kepada ebook 101 Soal Hutang kerana dalam ebook ini didedahkan pula 36 Persoalan tentang Pinjaman Perumahan Yang Patut Anda tahu Sebelum Membeli Rumah. Antara yang menarik kandungannya, anda akan mengetahui :-

- Jumlah Pinjaman Yang Anda Layak Untuk Beli Rumah..

- 8 Perkara yang Perlu Diambil kira Sebelum Beli Rumah..

- Ketahui Jenis Pinjaman Yang Paling Menguntungkan Pembeli

- Tip Beli Rumah Agar Anda Tak Menyesal Seumur Hidup..

Dan banyak lagi...

Jadi Usah tunggu lagi..REBUT TAWARAN Ini Sekarang Juga!

 

Ops..! Nanti Dulu.

LAGI...
EXTRA BONUS

Jika Anda Laburkan RM50 Sekarang...

"Saya HADIAH kan Sebuah Lagi Ebook"

Jadi Saya Tak Fikir Anda Boleh TOLAK Tawaran

Yang Tak Masuk AKAL ini!

Labur RM50 Sahaja..tapi Boleh Dapat bukan 1, bukan 2, dan bukan juga 3 Tapi 4 buah Ebook Yang BERKUALITI!

Usah FIKIR Lagi...Masa Terus Berjalan. Jika Lambat Anda Terlepas Peluang SeUMUR HIDUp Ini!

KUOTA TERHAD 50 PEMBELI PERTAMA SAHAJA!

REBUT TAWARAN Ini Sekarang Juga!

RM50 Sahaja

(Untuk 4 Buah Ebook Bernilai Lebih RM150)

(klik gambar di atas untuk ke ruangan pembelian)

 . 

Jadi jika sekiranya anda benar-benar mahu mengurus hutang dan bebas daripada masalah hutang, jangan tunggu lagi kerana ebook inilah yang anda amat perlukan sekarang!

 

Sayangnya jika anda lambat ambil tindakan, saya bimbang anda akan terlepas untuk mengetahui rahsia ini buat selamanya.

 

Ini kerana saya terpaksa menghadkan kuota jualan panduan 101 rahsia soal hutang ini dalam jumlah yang terhad. Sebabnya hanyalah satu!

 

Sesuatu rahsia biarlah kekal menjadi rahsia, jika anda tidak mahu tahu tentangnya.

 

Adakah anda mahu membiarkan rahsia ini hanya dimiliki oleh orang lain selain daripada anda, dan suatu hari nanti anda akan MENYESAL seumur hidup, kerana terlepas untuk membuat keputusan BIJAK untuk mendapatkan panduan rahsia ini?

Baiklah bagi memberikan keyakinan dan jaminan buat anda, maka saya dengan ini bersetuju memberikan anda jaminan 30 hari wang dikembalikan (sudah tentu anda perlu praktikkannya dahulu) jika anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan ebook ini dan mendapati ianya tidak memberikan sebarang ilmu dan manfaat buat diri anda...


JAMINAN 30 HARI WANG DIKEMBALIKAN!

* Pulangan Wang Dijamin!

Jaminan TANPA RISIKO selama 30 hari kepada anda yang membeli produk ini melalui laman web saya. Jika anda tidak berpuas hati dengan produk ini untuk apa-apa sebab sekalipun, kembalikan produk ini dan wang anda akan dikembalikan tanpa banyak soal. Ini adalah jaminan peribadi daripada saya!
 

Jadi dapatkan ebook ini sekarang juga pada harga PELABURAN mampu milik cuma..

RM150

RM50

Terhad Untuk 50 39 Pembeli Terawal Sahaja Lagi

& Selepas Kuota Jualan Mencukupi , Tawaran Ini Akan

DITUTUP Selama-lamanya!

CEPAT MILIKINYA SEKARANG!!!

INGAT !

Tawaran Ini Hanya SEKEJAP Saja...

Siapa Cepat Dia Dapat...

 

 

Anda Masih Teragak-Agak Untuk Mendapatkan Ebook Ini?

Mungkin anda kata harga yang saya letakkan sangat mahal. Itu perkara biasa yang saya dengar. Selalu sangat dah saya terima email daripada mereka yang berminat nak tahu pasal hutang dan kewangan tetapi terlalu sayangkan duit, takut untuk laburkan sedikit wang bagi mendapatkan ilmu yang berharga!

 

Jika sekiranya anda merasakan pelaburan RM50 sekali seumur hidup untuk menjadikan diri anda bebas daripada masalah hutang, sesuatu yang mahal, baik lupakan ajelah hasrat anda untuk jadi bebas hutang!

 

Teruskanlah kehidupan anda seperti biasa. Teruskanlah bayar faedah hutang yang jumlahnya ribuan malahan puluhan ribu RM sepanjang hayat anda.

 

Teruskanlah melakukan kesilapan demi kesilapan yang akan membuatkan orang lain bertambah untung manakala anda terus menerus hidup dalam kerugian dan kesempitan hidup!

 

Cuba anda lihat berapakah jumlah keseluruhan tawaran hebat yang telah saya tawarkan semata-mata untuk membantu anda bebas daripada masalah hutang.

 

Lihat berapakah HARGA ASAL ebook 101 SOAL HUTANG dan bonusnya sekali?

 

Bandingkan penjimatan yang dapat anda lakukan. Saya tawarkan semua ini semata-mata untuk membuatkan sesiapa sahaja mampu untuk memilikinya!

Ebook 101 SOAL HUTANG

RM50

Ebook SOAL HUTANG KERETA

RM50

Ebook 36 PERSOALAN PINJAMAN PERUMAHAN

RM50
JUMLAH KESELURUHAN
RM150

 
Ya… nilainya adalah sebanyak,

RM 150.00

Tetapi Anda Tidak Perlu Melabur Sebanyak Itu Untuk Mendapatkan Kesemua

3 + 1 Produk Ebook Tersebut Di atas, Milikinya dengan harga ...

 

RM 50.00 SAHAJA

(Diskaun RM100 Untuk Masa TERHAD Sahaja)

Ya, Miliki Ebook Ini Agar Anda Dapat Menguasai Kekayaan Sebenar!

 

Adakah Ianya Terlalu Besar Untuk Anda Jadikan Modal Pelaburan Awal Untuk Membantu Membebaskan Anda Daripada Masalah Hutang?

 

Baiklah, jika anda merasakan ianya masih satu nilai yang amat besar bagi diri anda, saya ingin bertanya pada anda...


Adakah anda ingin merubah kehidupan anda dengan menjana kekayaan dan hidup bahagia?

Pasti anda kata YA! Hanya kata semata-mata, tiada hasilnya..

Berkata 'Ya'! Memang mudah!

Apa yang dikatakan perlulah disertakan dengan tindakan. Anda perlu ada matlamat untuk mencapainya, dan tindakan pertama adalah – miliki ebook ini hari ini juga..


Berapa banyak yang anda sanggup melabur untuk ilmu?

Sesuatu yang agak melucukan, anda mahu jadi kaya tetapi takut untuk laburkan sedikit wang untuk dapat lebih banyak wang! Jika pelaburan ilmu serendah ini pun anda kedekut, usah mimpikan untuk dapatkan hasil yang berkali-kali ganda pulangannya.

Pakar ada berkata “Berapa Yang Anda Sanggup Labur Untuk Ilmu Untuk Jadi Kaya? RM100? RM1,000? RM10,000, RM100,000, RM1,000,000?

Fikirkanlah..Tahukah anda, semasa saya mula - mula mencari dan cuba membongkar prinsip-prinsip, teknik-teknik dan rahsia-rahsia Jawapan kepada persoalan dan permasalahan hutang ini, saya telah menghabiskan beribu-ribu ringgit, masa dan tenaga untuk menemui apa yang telah saya kongsikan dalam ebook 101 Soal Hutang ini...

Hari ini anda memang beruntung ..tak perlu habiskan wang, masa dan tenaga sebanyak itu!

 

Sanggupkah anda habiskan ribuan ringgit untuk dapatkan bermacam-macam buku, ebook, menghadiri seminar, mengikuti program Perancang Kewangan Bertauliah?

Itu belum tentu anda faham selepas membaca buku-buku, ebook-ebook, dan program yang kebanyakan dalam bahasa inggeris sepenuhnya. Kini saya permudahkan serta dedahkan dan kongsikan apa yang saya pelajari dalam bahasa melayu sepenuhnya dengan susunan bahasa yang lebih mudah.

Kebanyakan buku ditulis berdasarkan teori dan informasi semata-mata, bukannya penyelesaian sebenar..Anda masih mahu buang masa dan tenaga mencari maklumat dan jawapan kepada penyelesaian kewangan anda melalui internet, buku mahu pun ebook kewangan lain? Teruskanlah...

Jika berjaya tak mengapa, kalau gagal? Kenapa perlu buang masa ?

Masa itu kan emas! Memang terdapat banyak panduan kewangan percuma yang boleh dijumpai diinternet, tapi jika anda rasa ianya membantu anda mengurus kewangan dengan baik...teruskanlah!

Orang lain dah boleh mula mempraktikkan ilmu kekayaan yang dipersembahkan dalam ebook ini, anda pula habiskan masa bertahun-tahun untuk mengurus kewangan dan belum tentu berjaya dapat jadi kaya! Orang lain dah hidup senang lenang anda masih lagi merintih hidup dalam kesempitan!


Anda mahu belajar secara terus (personal coaching) dengan pakar kewangan atau dapatkan khidmat nasihat kewangan mereka.?

Sila sediakan wang yang banyak untuk bayar setiap sesi rundingan bersama mereka...Tahukah anda khidmat runding kewangan oleh Perancang Kewangan Profesional dikenakan caj mencecah 4 angka bagi setiap sesi rundingan?

Saya pernah melihat satu bentuk laporan yang mengandungi beberapa helai muka surat dikenakan yuran sebanyak RM6,000 hanya untuk membuat analisis kedudukan kewangan klien seperti 'net worth' atau nilai aset/harta, kedudukan hutang, aliran wang tunai, dan pembentangan kedudukan kewangan keseluruhan!

Hari ini anda amat beruntung! Kenapa saya kata begitu? Sebab untuk satu-satu sesi konsultasi bersama saya, caj RM100 untuk satu jam dikenakan kepada klien saya, tapi hari ini untuk dapatkan kesemua ilmu kekayaan ini, saya berbesar hati untuk tawarkan pada harga mampu milik untuk anda.

Jadi, anda tak perlu keluarkan sebegitu banyak wang untuk mendapatkan semua rahsia kekayaan yang saya bongkarkan kepada klien-klien saya sebelum ini.

Tetapi INGAT! Hanya untuk masa dan kuota TERHAD sahaja! Sebaik kuotanya, mencukupi, saya akan terus TUTUP jualannya tanpa sebarang notis lagi!

 

Berapa banyak wang yang anda telah habis semenjak dari sekolah rendah sehingga masuk U, puluhan ribu sudah dikeluarkan oleh orang tua anda...persoalannya sekarang dengan kelulusan akademik yang anda dapat itu, adakah ianya dapat membantu anda hidup kaya?

Untuk ilmu yang menunjukkan anda RAHSIA Mengurus HUTANG yang sebenar kurang dari RM100 ini adakah anda masih berkira?

Ya, kenapa masih teragak-agak lagi..

Dengan ebook ini, ianya bakal merubah masa depan kewangan dan kehidupan anda selepas ini. Sedarlah, hanya anda yang mampu merubah ‘kisah hidup’ anda, bukannya saya atau orang lain!

 

Jaminan 30 Hari Wang
Dikembalikan Sekiranya Anda
Tidak Berpuas Hati!

Bersama tawaran hebat ini, saya juga memberi jaminan selama 30 hari, wang anda akan dikembalikan sekiranya masih tidak berpuas hati dengan isi kandungannya dengan syarat anda telah praktikkannya dan mendapati tiada sebarang ilmu dan manfaat yang anda perolehi dari panduan ini..

"Tunggu Apa Lagi?"

 

Milikinya sekarang! Jangan buang masa anda mencari pelbagai teknik pengurusan kewangan dan kekayaan yang anda sendiri tidak pasti samada ianya betul atau tidak.

 

Lebih banyak anda mencuba teknik yang tidak pasti keberkesanannya, lebih banyak wang anda dibazirkan begitu sahaja. Jangan bazirkan wang anda tak tentu pasal!

 

Buat tempahan hari ini dan anda boleh terus praktikkan setiap ilmu, idea, strategi dan teknik kekayaan yang dinyatakan dalam ebook ini!

 

Tapi JANGAN PERCAYA CAKAP SAYA, Dapatkannya dulu, dan anda boleh nilaikannya sendiri...

 

Jujur saya katakan jika cerita saya terbitkan ebook ini sampai kepada Pegawai Bank yang selama ini hidup mewah dengan komisen yang tinggi hasil PINJAMAN yang anda buat selama ini, saya pasti akan ada di antara mereka yang marah kerana saya membocorkan RAHSIA ini bulat-bulat pada anda.

 

Mungkin juga saya akan dipanggil gila glamour kerana membuat sesuatu yang extravaganza buat anda! Tahukah anda mereka buat UNTUNG Jutaan Ringgit selama ini dengan menjual produk hutang pinjaman, alih-alih saya bocorkan pada anda begitu sahaja RAHSIA mereka selama ini....

 

Dan saya rasa anda wajib GRAB peluang ini sekarang juga sebelum RAHSIA ini terus menjadi RAHSIA selamanya...

 

Sebenarnya, terlalu banyak perkara yang saya sentuh dan kongsikan dalam ebook 101 SOAL HUTANG ini.

 

Ilmu yang saya sampaikan amat berguna jika anda ingin merancang dan mengurus hutang atas landasan yang betul, agar anda tak dihimpit dengan masalah kemiskinan dan kemuflisan di kemudian hari.

 

Ketahuilah, sekirannya anda ingin hidup kaya dan berjaya? Anda perlu ilmu kekayaan dan kewangan sebenar bukan melalui jalan singkat menyertai skim cepat kaya, main nombor ekor, pecah amanah, rasuah, dan sebagainya!

 

Masalahnya ialah, adakah anda jenis yang bertindak dengan pantas untuk dapatkan ilmu, teknik dan strategi penyelesaian hutang yang sebenar?

 

Harus diingat kuota adalah terhad dan bila-bila masa sahaja ianya akan ditarik balik serta -merta. Jangan biarkan hidup anda dalam kemiskinan dan seterusnya mewariskannya pula kepada keluarga anda!

 

Itukah yang anda mahukan?

Jika tidak! Bertindak sekarang!

Ingat! Apa Yang Ditawarkan Ini Adalah JAWAPAN RAHSIA Dan Ianya Akal Kekal Menjadi Rahsia Jika Anda Tak Buat Keputusan Untuk Mendapatkannya Sekarang Juga!

 

Saya Yakin Dan Percaya, Anda Pasti Tidak Mahu Melepaskan Peluang Yang Entah Bila Lagi Akan Muncul Dalam Hidup Anda Selepas Ini...Jadi Ada Baiknya Anda..BELI Sekarang!

 

 

Fast Action, Fast Result!

 

It's Now or Never! Peluang hari ini perlu diambil hari ini!

Sedarlah Apa Yang Anda Lakukan Hari Ini Akan Memberi Kesan Pada Masa Depan!

Ingin Terus Hidup Dalam Masalah Hutang?

Atau Bebas Daripadanya?

Segalanya Bermula Dari Apa Jua Keputusan Yang Anda Ambil Hari Ini!

Ikhlas,

Khairulnahar Jamaluddin

Blogger Motivasi Kewangan & Peribadi
www.PemikirKaya.com

Pengarah Urusan & Perunding Utama
www.AkademiWang.com

Penulis Ebook Kewangan #1 Malaysia
www.KewanganPeribadi.com

P.S. Ingat! Anda ada jaminan kepuasan pelanggan selama 30 hari. Jika anda tidak berpuas hati dengan kandungan ebook 101 Soal Hutang, wang anda akan saya kembalikan dengan syarat anda telah praktikkan apa yang diajar. Miliki Sekarang!

P.S.S Apa yang dinyatakan dalam ebook ini adalah perkara yang sama yang saya tunjukkan kepada klien saya sebelum ni dan dikenakan caj sebanyak RM100 sejam. Tapi untuk masa dan kuota terhad, anda boleh milikinya dengan harga jauh lebih rendah daripada tu. Jadi jangan lepaskan peluang keemasan ini yang entah bila lagi akan ditawarkan kepada orang ramai? Tempah Sekarang!

P.S.S.S. Saya tidak dapat memberikan jaminan yang ebook ini akan dapat dijual sepanjang masa. Ada kemungkinan saya terpaksa TUTUP jualan jika keadaan tak mengizinkan dengan SERTA MERTA tanpa sebarang notis. Jika ianya berlaku, sebarang email-email pujukan dan rayuan tidak akan dilayan sama sekali! Jadi Dapatkan Sekarang Juga!

* JAMINAN PULANGAN WANG 30 HARI

Dengan setiap pembelian E-Book “101 Soal Hutang” ini, anda akan dilindungi dengan JAMINAN PULANGAN WANG 100% selama 30 hari dari tarikh pembelian anda jika anda tidak berpuas hati dan mendapati yang ebook ini tidak langsung memberikan sebarang ilmu dan manfaat kepada anda. Kami akan memulangkan semula wang anda, dan anda boleh menyimpan ebook ini dan kesemua bonus yang telah anda terima. Sila ambil maklum, jaminan ini hanya terpakai jika anda telah berusaha bersungguh-sungguh membaca, memahami dan mempraktikkan apa yang disampaikan melalui panduan ini. Ebook ini adalah sebuah panduan dan tiada jaminan ianya akan memberikan hasil yang sama kepada setiap pembaca. Namun begitu, apa yang kami dapat katakan, anda pasti akan berpuashati dengan isi kandungan ebook ini! 

 

 

 

p/s: Kuota diatas dikemaskini secara manual. Saya mohon maaf jika ianya ditutup lebih awal.
 


Copyright @ 2015 www.Soal.PanduanBebasHutang.com - All Rights Reserved
Thinkerich Enterprise (LA0006374-M)